Přeskočit na hlavní obsah

Gauneři z Ketterdamu | Šest vran

Autor: Leigh Bardugo
Překlad: Julie Žemlová
Originál: Six of Crows
Žánr: fantasy, young adult
Série: Šest vran (1)
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384
Další díla autora: Griša


Kaz Brekker je zloděj a lhář. Ve svých sedmnácti letech je obávaným obyvatelem Ketterdamu, o kterém kolují zvláštní zvěsti a každý k němu chová úctu či odpor. Když dostane obchodní nabídku, za kterou by mu mohli slušně zaplatit, neváhá ji přijmout, ale má to háček. Je jen malá šance na přežití. Kaz musí sestavit tým plný chytrých, podlých a mrštných lidí, aby se dokázal vloupat do Ledového paláce - nejstřeženějšího místa na světě - a vykonat svůj úkol.

***

Připadala jsem si, že knihu četl každý kromě mě. Proto jsem si během čtení musela dávat velký pozor, abych nevyslechla nějaký ten spoiler. Navíc mi hrozně dlouho trvalo, než jsem se ji odhodlala začít číst, jelikož mě odrazovala tím, jak je těžká. A zkuste si číst tak těžkou knihu, když padáte únavou, ale musíte vědět, jak bude příběh pokračovat.
Na knihu mě částečně navnadila nádherná obálka. Je tak jednoduchá, ale přitom se mi neskutečně líbí! Navíc mám hrozně ráda mapy v knihách a ty v tomto kousku jsou jednoduše skvělé.
Už od začátku jsem věděla, že příběh bude něco úžasného. A i když jsem si nemyslela, že to vůbec jde, oblíbila jsem si snad všech šest hlavních hrdinů. Neohroženou Inej, která ale má duši zranitelné dívky, Kaze, který předstírá, že mu na nikom nezáleží nebo Ninu s příliš velkým srdcem a odhodláním. Postavám jsem věřila každý jejich krok. Dialogy mezi nimi byly vtipné a připadalo mi to, jako kdyby se jejich rozhovor odehrával přímo přede mnou. S hrdiny jsem neuvěřitelně soucítila. Když Kaz mluvil s Inej, bušilo mi srdce snad víc, než jí samotné! Prostě jsem si je zamilovala.
Stejně tak to bylo i s popisy a charakteristikami. Autorka zvládla vše bravurně představit. Připadalo mi, že chlad Ledového paláce na mě sálá ze stran! Čtení jsem si vážně vychutnávala plnými doušky.
Hned v první kapitole mi bylo jasné, že kniha nebude nic pro milovníky sladkých příběhů. U některých pasáží se mi zvedal žaludek. Ale život není pohádka a přesně tohle poselství v sobě kniha měla. Líbilo se mi, jak autorka vkládala do současnosti hroznou minulost hrdinů a právě díky tomu jsem byla schopna pochopit, proč jsou takoví, jací jsou.
Dlouho jsem se snažila najít něco, co by mi na příběhu vadilo. A našla jsem jedinou věc - připadá mi, že některé pasáže mohly být klidně kratší. I naprosto bezvýznamný moment trval třeba dvacet stran, a když přičtete velikost písma, je toho opravdu hodně. Jinak bylo ale mé kritické oko velice spokojené.
Kvůli této knize se humbuk určitě nedělal zbytečně. Je to něco kouzelného. Je to něco víc, než jen fantasy příběh o bandě náctiletých, kteří vlastní gang. Myslím si, že mi kniha i něco dala, což rozhodně není samozřejmostí.
Nejdřív jsem si myslela, že mi bude připadat divné, že nejnebezpečnější osobou Ketterdamu je sedmnáctiletý kluk, ale v příběhu to je tak nějak přirozené a našla jsem i pár narážek na věk hrdinů, u kterých jsem se upřímně zasmála.
Ještě pár stránek před koncem jsem netušila, co se bude odehrávat ve druhém dílu. Bála jsem se, že autorka chce jen natahovat, ale už teď vím, že druhý díl bude stejná pecka, jako je tento.
Kniha se mi moc líbila. Po dlouhé době jsem našla opravdu propracované fantasy skrz na skrz. Nebylo tam moc nucené romantiky, což jsem jenom oceňovala. Takže nemám jinou možnost, než dát plný počet hvězd.

Komentáře

  1. Šest vran je úžasná knížka nečetla jsem jí, ale anotace je tak úžasná, že nemohu říct, něco jiného.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím, Šest vran je skvělá knížka, nemůžu se dočkat pokračování. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)