Přeskočit na hlavní obsah

Jak tráví Vánoce knihomol?

Vánoce neodbytně klepou na dveře, takže jsem se rozhodla v duchu třetí adventní neděle vydat tento článek o tom, jak knihomolové tráví Vánoce. (Tedy jak trávím Vánoce!)

SEZNAM

Pamatujete si na tu dobu, když jsme byli malí a posílali Ježíškovi dopis se všemi hračkami, které jsme si přáli. Na knihomolství je nejkouzelnější, že my ty dopisy píšeme pořád. Ale neposíláme je Ježíškovi, nýbrž rodinným příslušníkům, aby nám místo knih zase nenadělili ponožky. Jen tak pro zajímavost; jak dlouhý byl váš seznam? Můj má něco okolo dvou listů A4.

CUKROVÍ

Hmmm... Vůně skořice a hřebíčku a vanilky! Zkrátka miluji, když mamka peče a já můžu ochutnávat a pořádně ke všemu přičichnout. Jenže každá domácnost, co má v rodině knihomola se zálibou v nějakém fandomu, musí přetrpět linecké ve tvaru relikvií smrti nebo perníkové reprodrozdy. Ještě že nenutíme ty, jež s námi sdílí byt, ke koupi létajícího koštěte místo vánočního stromečku. Zatím...

DÁRKY

Když už všichni vědí, co si přejeme a máme i napečeno, můžeme jít nakupovat. Myslím si, že se to rozhodně netýká jen mě; i když vaši příbuzní přečetli za celý život jen Honzíkovu cestu, chcete jim za každou cenu koupit knihu. A pak to dopadne tak, že si řeknete, že to stejně nebudou číst a kniha skončí u vás v knihovně. Ne, že bych to někdy udělala, ehm.

STROMEČEK

Dobře, stromeček si sice necháme, ale chceme na něm alespoň baňky s křídly zlatonky! Myslím, že Vánoce takové ozdoby správně okoření. A komu tyto knižní ozdůbky spolubydlící nedovolí, musí se smířit s tím, že i když máme pokoj, ve kterém se sotva hneme, stromeček bude i v něm. A s těmi úžasnými potterovskými ozdobami!

A jak vlastně trávím Štědrý den?

Vždy před Štědrým dnem se snažím mít dočtenou knihu, kterou jsem měla rozečtenou, abych mohla začíst číst tu, která na mě bude čekat pod stromkem. Takže ráno okolo sedmé vstanu, připravím se, s rodinou objedu jedny praprarodiče a jednu babičku, u které už čeká malinká knihomolská nadílka. Mé dárky se většinu skládají z věcí, které jsou buď knihy nebo s nimi souvisí. Takže v poledne už mám co číst. Jedeme domů, a zatímco rodiče připravují chlebíčky, já se natáhnu na podlahu pod stromeček (ne, není to vůbec tvrdé) a čtu si tam. Vždyť se této krásy přece musí využít! Celkově ale čtením trávím jen půl hodinky, protože potom si užívám toho, že taťka není v práci a většinou s rodiči okupuji televizi a díváme se na nějaké pohádky. A potom už jdeme večeřet, zazvoní zvoneček, mezitím se dvě věci zvrtnou a nakonec můžeme jít rozbalovat dárky, které jsou buď knihy nebo - jak už jsem řekla - s knihami souvisí.

A nakonec přidávám ještě pár věcí, kterými žádného knihomola neurazíte - pokud vám nedal náš kouzelný seznam:
1. KNIHY
2. POUKAZY NA KNIHY
3. CELÉ KNIHKUPECTVÍ
4. KAMARÁDY, KTEŘÍ ČTOU
5. VÝLET NA MÍSTO SOUVISEJÍCÍ  KNIHOU
6. KNIŽNÍ MERCH
7. PŘÍSLIB TOHO, ŽE SI S NIMI BUDETE ČÍST
8. PŘÍSLIB TOHO, ŽE JE BUDETE POSLOUCHAT, JAK BÁSNÍ O JEJICH OBLÍBENÉ KNIZE

Komentáře

  1. Já mám v plánu mít přečteno an Štědrý den 3/4 jakékoliv knihy, kterou v mezičase dočtu, abych také hned večer ve vaně začala nějakou pod stromečkem, takže 23. budu muset máknout, protože to máme Štědrý den s přítelem a samozřejmě budou knihy a já chci samozřejmě nějakou začít a taky dokončit...:-D :-D
    A můj seznam byl taky dlouhatánsky. Od přítele bude knih 6 - protože ostatní už neměli :-( :-D A kolik od mamky, to ví Bůh! :-D
    Přeju ti veselé Vánoce, ať jsou pořádně knihomolské :-

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)