Přeskočit na hlavní obsah

Klára Nováková: Inspiraci beru především z knižní komunity.

Jelikož je tento blog převážně o knihách a já si řekla, že by bylo mé nečtečkové názory fajn oživit nějakými jinými, rozhodla jsem se napsat skvělé blogerce a booktuberce Kláře z kanálu Klářiny knihy. Klárka mi velice ochotně odpověděla na všechny dotazy a byla radost s ní psát! 

Proč sis založila blog?
Blog jsem si založila, protože jsem vždy milovala knihy a jejich ,,recenze" jsem si zapisovala vždy do sešitu. Když ovšem rodina viděla můj zájem, tak mě donutili (v dobrém slova smyslu! :D), abych se se svou vášni podělila s ostatními. A za to jsem jim neskutečně vděčná!

A proč ses rozhodla natáčet na youtube?
Na YT jsem se rozhodla natáčet spontánně. Jednoho dne jsem neměla, co dělat, a tak jsem si řekla, že zkusím natočit video a uvidím, jak se bude líbit. Nikdy bych nečekala, že bude mít takový ohlas!

Co tě na blogování a točení baví?
Baví mě na tom především ta sdílená vášeň. Ta skvělá knižní komunita. Vždy jsem tak šťastná, když se ozve někdo, komu se třeba líbí stejná kniha, kdo se mnou chce o knihách diskutovat či žádá o pomoc s výběrem... A navíc se musím přiznat, že miluji psaní a taky střih videí. 

Co bys doporučila začínajícím blogerům?
Začínajícím blogerům bych rozhodně doporučila, aby se nebáli začít. Když už uděláte první krok, tak bude vše jednodušší! Taky jsem své srdce chtěla vylévat jen na papír, ale nakonec jsem tak vděčná, že mě rodina přesvědčila vše přenést i na internet! 

A co těm, kteří se chtějí stát booktubery?
Zase - nebát se. Nikdo se vám nebude posmívat, když nebudete dobře slyšet, budete mumlat či video bude špatně sestříhané. Žádný učený z nebe nespadl! Zároveň ovšem neberte rady ostatních jako útok na vás, sami si je přeberte a zkuste naslouchat i ostatním. 

Kde bereš inspiraci na články a k videím?
Inspiraci beru především z knižní komunity, co je zrovna aktuální a zaujme mě (kupříkladu knihy v angličtině, co se zrovna čtou v zahraničí), o tom napíšu či natočím video.

A co jinak ráda děláš:
Jinak se věnuji především dabingu, který i s mou sestrou Áďou děláme 8 let a neskutečně mě naplňuje a baví. Je to skvělá zkušenost a příležitost, za kterou jsem velmi vděčná! Také ráda sleduji filmy a chodím do kina - filmy jsou hned po knihách mou druhou vášní!

Jaký žánr čteš nejraději?
Nejradši čtu psychothrillery a příběhy z reálného života, co se zabývají například několika dekádami. Občas se mi v knihách objeví i nějaká young adult literatura.

Jaká je tvá nejoblíbenější kniha?
Má nejoblíbenější kniha asi navždy bude trilogie Hunger Games. Nikdy víc jsem necítila ten pocit, který jsem měla, když jsem knihy přímo hltala. Naprosto geniální trilogie! 

Preferuješ knihy s ženskými nebo mužskými hlavními hrdiny?
Musím říct, že mi na tom moc nezáleží. Když se mi kniha líbí - ať už na základě anotace či obálky - tak si ji přečtu a je mi vcelku jedno, jaké tam jsou postavy. 

Píšeš/psala jsi nějaké povídky?
Psala jsem povídky a stále by se dalo říci, že píšu, jen to není pravidelné - většinou nějakou napíšu, když se naskytne nějaká příležitost či soutěž na dané téma.

Spolupracuješ s nějakými nakladatelstvími? Pokud ano, jak jsi začala?
Spolupracuji s Martinusem, CooBoo, Mystery Press, Mladá fronta knihy a Euromedií. Za každou spolupráci jsem neskutečně vděčná! Začalo to tak, že se mi Martinus sám ozval. Věřte mi, že jsem zkoušela psát nakladatelstvím sama, ale nikdy mi to nevyšlo. Když si počkáte, někdo si vás najde a nebudete litovat!

Ještě jednou ti velice děkuji za rozhovor!

Komentáře